Engineering projecten efficiënter uitvoeren met Meridian Portal

Een cloudgebaseerd collaborationplatform voor engineeringprojecten

Er is een grote toename zichtbaar bij projecteigenaren die engineering en onderhoud werkzaamheden uitbesteden aan externe aannemers en leveranciers. Door het uitbesteden van al deze activiteiten is er een grote uitdaging ontstaan in hoe projecteigenaren kritieke asset gerelateerde informatie in engineering projecten kunnen managen en beheren.

Het uitbesteden van activiteiten veroorzaakt een verlegging van eigendom en verantwoordelijkheid, waardoor er ongecontroleerde engineeringgegevens kunnen ontstaan. Als gevolg hiervan loopt de integriteit van activagegevens gevaar en kunnen onnauwkeurige gegevens leiden tot verkeerde beslissingen. Deze onnauwkeurige en incomplete gegevens kunnen grote gevolgen hebben met betrekking tot de veiligheid, gezondheid, ongevallen of zelfs ongeplande stilstanden van werkzaamheden.

Projecteigenaren en aannemers hebben een centraal systeem nodig waarbij interne en externe gebruikers gedurende de gehele levenscyclus van een project een bijdrage kunnen leveren, projectonderdelen kunnen beoordelen en direct goedkeuring kunnen geven.

Meridian Portal

Meridian Portal is een syteem dat wereldwijde toegankelijkheid biedt aan interne en externe betrokkenen van een bepaald (engineering) project. De Portal biedt een gecentraliseerde bron van technische informatie voor uitgebreide projectteams, waardoor de productiviteit van het project of onderhoudsteam wordt verhoogd. Meridian Portal faciliteert de gecontroleerde uitwisseling van documenten tussen interne en externe betrokkenen, terwijl de gegevenskwaliteit wordt verbeterd door volledige project controle en document compliance te bieden.

Bovendien verlaagt Meridian Portal de totale kosten voor informatiebeheer, waardoor project eigenaren extra besparingen realiseren door verbeterde productiviteit en vermindering van de zoektijd naar juiste documentatie.

Een enkele bron van waarheid binnen projectdocumentatie

Het beheren van uw (technische) documentatie binnen één enkele bron van waarheid is een van de belangrijkste componenten van het efficiënt beheren van technische projecten. Meridian Portal verhoogt de efficiëntie door tijd te besparen op documentbeheer, projectmanagement en validatie van projectoplevering, terwijl doorlooptijden worden geëlimineerd als gevolgd van op papier of offline communicatieprocessen. Met een centrale gebruikersinterface kunnen zowel technische aannemers als project eigenaren gegevens bekijken, verifiëren en accepteren.

Versnel de uitvoering van technische en engineering projecten

Meridian Portal is een SaaS oplossing (Software as a Service), waarmee de prestaties van uw engineering projecten volledig in de cloud worden beheerd. Het gebruik van Meridian Portal verbetert de samenwerking, waardoor u zich kunt concentreren op het op tijd en binnen het budget opleveren van het project met de juiste gegevens die nodig zijn om uw faciliteit te exploiteren en te onderhouden.

Gebruikers kunnen online en offline werkpakketten uitwisselen, documenten beoordelen en goedkeuren. Door gebruik te maken van geautomatiseerde systemen, zoals Meridian Portal, kunnen gebruikers opleveringen en vervaldatums goed volgen om de controle over hun documentstroom tijdens het project te behouden en niks over het hoofd te zien.

Interne en externe belanghebbende blijven altijd op de hoogte

De automatische controle functionaliteit binnen Meridian Portal helpt organisaties efficiënter te werken en meer vertrouwen te hebben in hun datakwaliteit, omdat er niks verloren gaat of verkeerd uitgewisseld wordt. Automatische scans voor overeenkomende documenten, waarschuwingen voor ontbrekende of gewijzigde revisies en toevoegingen van nieuwe documenten helpen het overdrachtsproces van technische informatie te vergemakkelijken.

Definieer vooraf projectrollen met bijbehorende bevoegdheden

Meridian Portal stelt gebruikers in staat om vooraf gedefinieerde projectrollen met bijbehorende bevoegdheden in te stellen. Een aannemer zou geen projectconfiguratie moeten kunnen definiëren en document controllers moeten in staat zijn om alle documentstromen efficiënt te kunnen beheren.

  • Project eigenaar: definieert de projectconfiguratie en de algehele administratie
  • Document Controller: beheert de constante stroom van documenten gedurende het project.
  • Contributer: creëert en wijzigt documenten.
  • Reviewer: neemt deel aan gezamenlijke documentbeoordelingen.
  • Contractor: ontvangt documentpakketten midddels transmittals.

Document uitwisselingproces in Meridian Portal

Stap 1: de project eigenaar zet het engineering project op met op rollen gebaseerde toegang voor interne en externe betrokkenen.
Stap 2: Alle gebruikers worden verbonden aan het project met strikte veiligheidsauthenticatie.
Stap 3: Aannemers krijgen toegang tot specifieke projecten.
Stap 4: Aannemer haalt werkopdracht op via Meridian Portal en voltooid taak.
Stap 5: Contractor uploadt de nieuwe en bijgewerkte documentlevering naar de portal.
Stap 6: Meridian Portal controleert automatisch op overeenkomende documenten, ontbrekende of gewijzigde revisies in CAD-documenten of nieuwe documenten.
Stap 7: De project eigenaar of document controller ontvangt een melding met daarin de link naar de nieuwe werkpakketten in Meridian Portal.
Stap 8: De documenten worden verzameld in beoordelingspakketten en gedeeld met de teams voor goedkeuring en overleg.
Stap 9: Reviewers beoordelen de PDF documenten en uploaden vervolgens de gereviseerde PDF documenten: de opmerkingen zullen automatisch worden samengevoegd.
Stap 10: De projectleider consolideert en rondt eventuele opmerkingen af.
Stap 11: De document controller stuurt de afgekeurde documenten met bijbehorende opmerkingen en vervolgacties terug naar de uitvoerder in een verzendpakket.
Stap 12: Goedgekeurde documenten worden vrijgegeven voor de master-data omgeving.

Lees ook: Vector Eyes | Engineering Document Management Software – Vector Eyes

en