Wij zorgen er voor dat u snel en eenvoudig uw documenten kunt vinden in uw digitale archief!

Data Entry / Indexeren

Uw archief is digitaal, maar nu wilt u ook uw documenten/tekeningen snel en eenvoudig kunnen raadplegen. Hiervoor kunt u van onze service Data Entry / Indexeren gebruik maken. Tijdens het indexeren worden alle relevante kenmerken en zoeksleutels uit de digitale documenten gehaald. Hier bouwen wij een database mee op, waarin u later kunt zoeken. De kenmerken kunnen van alles zijn, denk aan tekeningnummer, omschrijving of revisiedatum. Uiteraard zullen wij een grondige inventarisatie doen om de relevante gegevens voor u te bepalen.

Het indexeren kan handmatig uitgevoerd worden. In sommige gevallen is het mogelijk om het indexeren te automatiseren. In deze gevallen maken we gebruik van verschillende technieken, zoals:

Barcode uitlezen

Met behulp van barcodestickers zijn we in staat om het gehele data entry traject, vrijwel automatisch plaats te laten vinden. Natuurlijk zijn hier enkele voorwaarden aan verbonden, waar wij u alles over vertellen in een persoonlijk gesprek.

OCR tekstherkenning

OCR staat voor Optical Character Recognition, waarmee teksten op een document herkend worden. De herkende teksten worden dan vastgelegd in bijvoorbeeld een database.