Wij maken uw archief werkbaar!

Data Entry / Indexeren

Uw archief is digitaal, maar nu wilt u ook uw documenten/tekeningen snel en eenvoudig kunnen raadplegen. Hiervoor kunt u van onze service Data Entry / Indexeren gebruik maken. Tijdens het indexeren worden alle relevante kenmerken en zoeksleutels uit de digitale documenten gehaald. Hier wordt een database van gebouwd, waarin u later kunt zoeken. Deze kenmerken kunnen van alles zijn, bijvoorbeeld: tekeningnummer, omschrijving of revisiedatum.

Uiteraard zal in een persoonlijk gesprek met u een grondige analyse gedaan worden, welke gegevens voor u relevant zijn. Het indexeren kan handmatig uitgevoerd worden. In sommige gevallen is het mogelijk om het indexeren te automatiseren. In deze gevallen maken we gebruik van verschillende technieken, zoals:

Barcode uitlezen

Met behulp van barcodestickers zijn we in staat om het gehele dataentry traject, vrijwel automatisch plaats te laten vinden. Natuurlijk zijn hier enkele voorwaarden aan verbonden, waar we u alles over vertellen in een persoonlijk gesprek.

OCR tekstherkenning

OCR staat voor Optical Character Recognition, waarmee teksten op een document herkend worden. De herkende teksten worden dan vastgelegd in bijvoorbeeld een database.

Archiefbeheer: